30 януари 2017 г.

Кутийка - 3

Последната (поне за сега) е кутийката със закопчаване пеперуда.
Към нея имам най-много забележки и уточнения и едва ли бих я препоръчала за "серийно производство" (за разлика от предишните две кутийки, които стават доста по-бързо).
Би могла да се ползва и директно (без моите корекции), но на мен така не ми харесва - седи някак недоизпипана. Даниелка като я пробва каза "не стана!"... и така ме провокира да направя тези ревюта.

Размери на кутийката 51х51х46
Размер на щанцата приблизително133х113
Отново както при кутийка - 2 се изрязват две еднакви части за да се сглоби кутийката. От 160 грамов картон без проблем се режат два пласта едновременно.


 Горната част с пеперудата е тази, към която имам най-сериозни забележки. Най-същественият недостатък в тази горна част е, че двата прореза чрез които се случва закопчаването не достигат един до друг. Това е причината кутията да се къса при опит за затваряне. Лечението е много елементарно - просто прорезите се разширява с около милиметър в посока към пеперудата.
Другата ми забележка се дължи на факта, че щанцата е на половин кутийка и затова половината пеперуда "гледа" наляво, а другата половина надясно. Това все пак е възможно да се пренебрегне поради факта че крилата са почти еднакви... ама все пак не съвсем и на мен това не ми харесва. Затова ще предложа своето решение. След изрязването подравнявам двете стени, към които прилежат пеперудените половинки (както се вижда на снимката срещу светлината) и с ножичка или с някоя подходяща по размер щанца на пеперуда ги префасонирам. 
Светло жълтата кутийка е направена както си е от щанцата, като на нея само съм разширила прорезите. Тъмно жълтата съм оформила доста нескопосано с ножичка, а розовата с щанца. Още от сега ще си призная, че забравих предварително да ѝ разширя прорезите и после се оказа, че вече нямам място да го направя... така че това дето ще видите като краен резултат е една скъсана розова кутийка... която иначе щеше да е най-хубавата.
Някой ден ще пробвам като изрежа с щанцата само до горния биг и после да си оформя капаци по свое усмотрение имайки на разположение цялата площ.
 След като съм готова с капака минавам към дъното. То ми харесва като конструкция и е съвсем прилично оразмерено. Единственото което му липсва един биг. Чувала съм много имена за тази конструкция, но съм си харесала "живо дъно" и съответно само него съм запомнила. За мястото на лисващия биг и начина на лепене на живото дъно вижте снимките.
Естествено можете просто да го залепите "все някак", но бихте загубили едно от основните предимства на конструкцията, а именно това че хем дъното е залепено, хем кутийката може да се съхранява и транспортира в плоско състояние и когато трябва да се напълни само с едно движение се отваря.

Показала съм и къде се нанася лепилото, а след това просто се захлупва и притиска.  Не прекалявайте с лепилото. В резултат имам две половин кутийки, кито изглеждат така. Съединявам ги и кутийката е готова.
Ето как изглеждат накрая, включително и скъсаната розова преди да я изхвърля .
 А ето и една снимка за илюстрация на най-голямото предимство (според мен) на тази конструкция. И само заради дъното не съм разочарована от тази щанца. Всъщност не са много хората, които биха се подрзнили от кривата пеперуда (в моя случай светло жълтата).
Накрая ще спомена, че китайците предлагат и кутийка със закопчаване "сърце", но ако нямате желание да я доработвате сериозно хич не си я поръчвайте!
Като гледаш щанцата изглежда, че ще се получи сърце при затварянето, но и там половината сърце ще гледа наляво, другата надясно и изобщо даже няма да напомня на очакваната форма. Всъщност това се вижда на снимки в част от магазинчетата, но ъгъла на снимане е избран така, че да не е много дразнещо. Прорезът за затваряне ще трябва да се дореже. Дъното е с друга конструкция... и така като гледам не мога да дам дори един аргумент в полза на тази щанца.
С две думи ако искате кутийка със сърце или изчакайте да се появи нещо по-добро или си я направете сами... или с малко повече ентусиазъм си преработете пеперудената :-).

Умишлено не давам линк към магазинчета, защото нещата са много динамични и не искам да подведа някого.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодаря, че поспряхте!
Радвам се на всяко споделено мнение, впечатление или просто усмивка!
Коментарите, съдържащи линкове нямат място тук и ще бъдат изтривани.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...